06 december 2007

Spontant.

Med en halvtimmas varsel åkte vi ut till Borgholm. Om hösten och vintern är Borgholm en spökstad. Bara mataffärerna och hantverksbodarna har öppet. Ja, och mitt älskade Smyckeskrinet förstås. Suget efter de tre fantastiska väskorna och en handfull smycken fick jag svälja. Jag fick åtminstone med mig en nyårsklänning hem.

Lina behövde bli påmind om varför vi pluggar i regniga skitstaden Kalmar istället för att vara bartenders på en strand i Australien.
- Vi har bestämt oss för vad vi vill jobba med och vad vi vill göra för karriärer istället för att driva runt planlöst och riskera att fastna någonstans, sa jag.
Jag försöker tro på det själv. Just nu känns ett bekymmerslöst bartenderliv mycket mer tilltalande.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin