03 december 2007

Idag är jag grinig, som alla andra måndagar.

Jag är grinig för att katthemmet hade stängt vid femtiden trots att de skulle ha kvällsöppet till kl 19 enligt hemsidan.

Jag är också grinig för att den ryska utbytesstudenten pillar på min mat och skriker om att den bränns vid. Jag har full kontroll, ge fan i min matlagning!

Jag är extra grinig på att jämt få min ekonomi ifrågasatt. "Är det inte dyrt?!" frågar folk om mitt klädintresse. JA, jag betalar mina räkningar. JA, jag har nog med mat i kylskåpet. JA, jag köper dessutom kläder utomlands via nätet för att jag vill. Har du problem med det? Jag tror att du är avundsjuk.

Men allt är lugnt. Katthemmet har öppet hus på söndag i samband med resten av 4H-gårdens öppet hus, min mat blev alldeles gudomligt god och jag sparar till mellandagsrean.

4 kommentarer:

  1. Åh, jag längatr oxå tills mellandagsrean... Vad kul med katt! Hoppas du hittar någon söt liten loppbiten rackare med stora blanka ögon :)

    SvaraRadera
  2. Jag önskar mig en tjock och pratig katt!

    SvaraRadera
  3. Är det sant att du haft två friska katter som du avlivat?

    SvaraRadera
  4. Ja, och det var något av det värsta jag har gjort i hela mitt liv. Var det något mer du ville veta som du uppenbarligen inte vågar fråga om med ditt namn bifogat?

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin