09 december 2007

Ge upp pressen.

Du stirrar dig blind på bilder av fotomodeller, filmstjärnor och allmänt vackra människor. Du önskar bort dina skavanker och när jag försöker stötta dig säger du att det inte är värt för jag vet inget om skavanker, jag har inga skavanker att önska bort. Öronen lyssnar men hjärnan vill inte förstå.

Jag motbevisar dig och jag erkänner allt.
Jag har ärr på mitt vänstra ögonbryn från en piercing som inte ville läka igen efter ett oförargligt slag. Jag har ett vattkoppsärr på vänster sida ovanför överläppen. Jag har ärr på höger underarm från när jag ramlade i nerförsbacke på skateboarden. Jag har bristningar på höfterna. Jag vaxar och rakar valda delar av min kropp utom ögonbrynen för min hud är så känslig just där att den börjar blöda. Mitt högra knä och smalben är täckt av diverse ärr från när jag ramlat, slagit i och bråkat.

Du tycker kanske inte att något av det är värt att skämmas eller ha ångest över. Jag vet minst en person som kommer känna lättnad över att andra har precis likadana skavanker.

2 kommentarer:

  1. "skavanker" som i mitt tycke gör en person intressant. Hur kan man leva utan att få ärr till exempel?

    SvaraRadera
  2. "My wife used to fart when she was nervous. She had all sorts of wonderful little idiosyncrasies. She used to fart in her sleep. One night it was so loud it woke the dog up. But Will, she's been dead for 2 years, and that's the shit I remember. Those are the things I miss the most. The little idiosyncrasies that only I know about. That's what made her my wife. People call these things imperfections, but there not. That's the good stuff."

    (Good Will Hunting)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin