23 november 2007

Åtta sidor av mig.

Så jag blev utmanad av Miri. Jag gjorde en liknande utmaning på annat håll för bara några dagar sedan. Lustigt hur sådana här saker kan gå runt i cirklar.

Här är reglerna:
"Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv.
- den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor
- i slutet av inlägget skriver du namnet på och länkar till de 8 personer som du, i din tur, utmanar"


1. I perioder får jag cravings för en viss sorts mat. Då äter jag BARA den maten till dess att cravingen slutar. Det kan hålla på i veckor. Croissant och fruktyoghurt var en underlig kombination för ett par år sedan. Den senaste veckan har jag varit besatt av att äta knaperstekt bacon, vändstekta ägg och rostat bröd. Blodkärlen börjar redan växa ihop känner jag.

2. Jag hade chans på en plats i det lokala tjejungdomslaget i varpa-SM när jag gick i mellanstadiet. Jag vet, jag har alltid sagt att jag hatar sport (och jag gör det fortfarande) men jag var alltså riktigt bra på att träffa en träpinne 15 meter bort med en metalldiskus. Min lagplats i SM försvann för att vi var bortresta och en annan brud hann tacka ja. Jag blev skitförbannad.

3. Jag älskar skinn, hur politiskt inkorrekt det än är. Jag älskar doften av nytt skinn. Jag älskar känslan att av riktigt fint, tunt och mjukt kalvskinn. Jag älskar knarret av ett nytt skinnplagg. Eller ett gammalt skinnplagg som formats efter mig och min kropp.

4. Jag kan inte vara kompis med mina ex. När det tar slut ser jag det som att de tillhör mitt förflutna. Några av dem är bokstavligt talat raderade ur mitt liv - alla bildbevis är brända, alla gåvor är slängda. Till och med namnen har jag förträngt men det gäller bara... äh, jag minns inte hur många av dem.

5. Jag får tårar i ögonen av att se glada, skuttande, lekande djurbebisar. I riktiga livet som på TV.

6. När jag var 11 år fick jag dille på musketörer. Filmen kom ut, jag följde den tecknade serien (hade inget att göra med spelfilmen), jag läste alla böcker i musketörserien av Alexandre Dumas, jag skrev projektarbete i skolan om det franska hovet under 1600-talet och jag tjatade om att jag ville börja fäktas. Aramis var min favorit men jag minns inte varför. Charlie Sheen kanske var snyggast i långt hår?

7. Jag äter sushi som jag äter chips. Jag kan äta hur mycket som helst innan jag blir mätt. Sedan jäser jag ett par minuter innan jag äter mer. Mitt rekord är 30 bitar. Jag är sushibufférestaurangernas mardröm.

8. När jag blir exalterad eller upprörd ökar jag min röstvolym och kommer på mig själv med att skrika så högt när jag pratar att jag själv får ont i öronen. Jag märker det inte själv men det är tur att mina vänner vet om att signalera innan oskyldiga trumhinnor sprängs.

Jag utmanar: (inte åtta, men så många jag kan!)
Arlette
Ingrid
Liza
Nina
Sara
Lithia

8 kommentarer:

  1. 30 bitar!!! jag och mamma orkar inte ens äta 30 bitar -tillsammans-. Herrejesus och hjälp XD

    SvaraRadera
  2. Åh nej! Skräp också.... Å jag som är helt normal (hehe). Jaja... får väl klura på det här då. =)

    SvaraRadera
  3. haha, är likadan när det gäller sushi! det är ju så jävla gott och det blir aldrig en sån där mastig mättnadskänsla av det. livsfarligt när man gör hemma själv ;)

    SvaraRadera
  4. var "begär" eller "beroende" ordet du var ute efter Maria? :-P

    SvaraRadera
  5. Sälen: Jag utmanar dig och din mor. ;D

    Tell: Jooo, kom igen. Ingen annan har ju velat anta utmaningen hittills. :(

    Miri: JAG VET. Sushi borde knarkklassas.

    Andreas: Äh, det låter ju inte lika coolt och svängigt i vardagsspråket.

    SvaraRadera
  6. Fast är det inte lite Victoria Silvestedt att använda engelska ord när det finns lika bra svenska? ;-)

    SvaraRadera
  7. Jag har inget emot Victoria Silvstedt. Har du?

    SvaraRadera
  8. Inget mot henne som person, men tycker det är lite löjligt när hon "glömt" vissa svenska ord och pratar med engelsk accent.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin