22 november 2007

Tack så jävla mycket!


Stryka blusen, bra idé. Stryka blusen med det gemensamma strykjärnet som någon i den gemensamma tvättstugan har strukit någonting grönt och luddigt med - dålig idé.
Nu är min blus förstörd, mitt på spetsen och plisseringarna. Fullt synligt spenatliknande klegg som vägrar gå bort varken med tvätt eller vitpenna. Vad är nästa steg? Klorin, säger du. Flytta fort som fan, säger jag.

Andra saker jag ser fram emot när jag flyttar ifrån korridoren till en egen lägenhet:

x göra mat när jag vill utan att trängas med sju andra och deras middagsgäster
x sova lugnt om nätterna istället för att bli väckt av fotbollsdunk och nattamatsmusik från köket
x full kontroll över var mina köksredskap är någonstans och i vilket skick de är
x gå naken om söndagarna för att jag KAN

6 kommentarer:

  1. usch vad trist. Hoppas fläckarna går bort med klorin :/
    Jag avundas dig inte, mitt korridorsliv var inte heller kul. Jag är för revirsbenägen för att bo på korridor...

    SvaraRadera
  2. Ja gud ja, korridorslivet är USCHA! Men vilken lyx med gemensamt strykjärn, det har verkligen inte vi!

    SvaraRadera
  3. åsså kan du skaffa katt. weeee!!

    SvaraRadera
  4. Lithia: Jag börjar tro detsamma om mig själv. Jag behöver mitt eget revir där jag kan ha full kontroll.

    Marina: Fast den lyxiga känslan försvinner när dina kläder blir förstörda.

    Miri: Ja, JA! JAAA!!!

    SvaraRadera
  5. Min mor har bankat in i mig sen jag var liten att alltid stryka på insidan av plagget...hjälper ju inte alltid men men...
    Hoppas du lyckas få bort det på nått sätt...

    SvaraRadera
  6. Hade jag fått lära mig att stryka på insidan hade jag åtminstone kunnat använda blusen. Buhu! Ska försöka med klorinet åtminstone.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin