11 november 2007

Klockorna dinglar någonstans i bakgrunden.


Inbjudan till Cattas och Joas bröllop kom idag. Av någon anledning hade grannen fått inbjudan. Brevbäraren gillar inte mig särskilt mycket. Tur att grannen gillar mig.
Allting är formellt, från inbjudan till vigsel till presentlistan på Cervera. Jag blir så glad för deras skull och jag har redan ångest över vad jag ska ha på mig.

Jag har aldrig oroat mig över giftermål. Det har inte varit så viktigt. Jag har sett giftermål som ett juridiskt nödvändigt ont om jag nu hittar någon jag vill vara med, och stå ut med, resten av livet.
Det känns som att alla andra är i seriösa förhållande, alla andra är förlovade och alla andra ska gifta sig om de inte redan är det. Jag vet, jag ska inte bry mig om vad alla andra gör, tycker eller tänker men livet fortsätter, förändras och jag börjar fundera på när jag borde skaffa katt så att jag åtminstone inte dör i ensamhet.

I mina fantasier har jag världens snyggaste klänning med slöja, släp och rosor. Jag har en skithög våningsbröllopstårta i marsipan. Det står två gigantiska isskulpturer i mottagningssalen formade som svanar. Kanske en tredje isskulptur formad som en stegrande bevingad enhörning också men det kanske är för tacky. Vi ska festa i tre dagar och tre nätter.
Men jag nöjer mig om alla jag bryr mig om är där och delar min dag.

5 kommentarer:

  1. ahhh, när gifter vi oss?

    SvaraRadera
  2. ooh... jag vill också gå på bröllop. lär ju vara världens fest!

    SvaraRadera
  3. Ha ha vänta tills du är likan ära 30 som jag är, då blir du tvångsmatad med bröllopsoch barnpress från alla håll...
    Mamma hintar ofta när vi ses om båda. Kompisar och arbetskamrater frågar..osv...
    Sjukt ju, kan inte alla få leva som de vill ?
    (men jag fantiserar om att jag skall ha en galadriel klänning och min man skall ha kilt OM jag gifter mig)

    SvaraRadera
  4. Lina: När vi båda har stabil ekonomi. Isskulpturer är dyra.

    Ingrid: Ja, det kommer bli helt galet. GALET!

    Lithia: Äsch, än är livet inte slut.

    SvaraRadera
  5. JAA! Skaffa katt! katt is the shit! ;)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin