03 november 2007

There is freedom within...

Vi åkte ut till Stora alvaret på södra Öland. Landskapet var kargt med vindpinade träd. Korna betade på magra grästuvor som envist spretade trots att det är november. Det blåste så hårt att ögonen tårade sig. Slätten var vidöppen och jag fick en känsla av att jag ville galoppera, galoppera i motvind. Gärna i slowmotion till Crowded Houses "Don't dream it's over". Jag nöjde mig med att skutta ett varv runt en buske nära bilen och långt ifrån korna.




3 kommentarer:

  1. "Jag vill galoppera i motvind" känslan får jag alltid när jag är på öppna platser. Jag hade häst när jag var yngre och jag saknar verkligen att rida i skog och mark. (själva tävlandet och harvandet runt i ridhus var inte alls intressant för mig).

    Det skulle vara roligt att göra en photoshoot med lolita kläder till häst någon gång...

    /L

    SvaraRadera
  2. Oh, jag har hittat din blogg! Nice, nice. Vilka fina bilder! Impad mmmhm :)

    SvaraRadera
  3. Lithia: Jag har aldrig ridit men jag fick lust ändå. Precis som du beskriver.

    Lisa: Välkommen! ^^

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin