20 oktober 2007

Små egenskaper.

Frida och Fia undrade om jag hade några tvångstankar eller konstiga saker för mig. Till exempel att vilja springa upp på scen i en fullsatt biosalong och klä av mig naken.
Jag kunde bara komma på egenheter som hade med mat att göra. Att jag måste äta chokladöverdraget på glass i en viss ordning (topp, smalsida, bredsida) och att jag alltid äter upp köttet hur mätt jag än är. Det kändes inte lika coolt som deras vilja att ställa sig upp och sjunga på en knäpptyst buss i rusningstrafik.

Igår kväll kom jag på mig själv; kartongerna och plasten till Kitty-charmsen har jag sparat. Till och med plastpåsen den kom inslagen i.
Elektronik- och teknikprylar sparar jag alltid kartongen, frigoliten och packbanden. Instruktionsböckerna på femtioelva språk måste också sparas.

De senaste åren har jag sparat kartonger till min DS, digitalkameran och två mobiltelefoner. Vanliga skräpkartonger använder jag till förvaring eller packning när jag skickar iväg saker jag sålt. Snygga påsar sparar jag alltid, en del hänger jag på väggen. Men när jag klippte upp, vek ihop och sparade omslagspappret från Swimmer och Innocent World kände jag mig som en riktig hamsterkärring.

5 kommentarer:

  1. Haha här har du en hamster till...
    Jag kan inte slänga tyg. Jag spar på alla rester som är större än min handflata. Jag spar på kartonger. På fina plastpåsar...på skokartonger...band snuttar..spetssnuttar...

    SvaraRadera
  2. jag är antihamster! jag slänger och slänger och slänger.
    för jag blir galen när det blir för mycket crap runt mig. jag är dålig nog på att städa som det är.

    annars vet jag inte vad jag har för egenheter. Kanske min occasional bäbisröstighet räknas som en egenhet, lol. Eller snarare en sjukdom.

    SvaraRadera
  3. Jag sparade på fina papperspåsar. De kom bra till hands när jag flyttade och skulle ge bort grejer. På sätt och vis är det bra att vara hamstertant :)

    SvaraRadera
  4. Hehe, jag kommer ihåg en lista vår kanadensiska engelsk-lärare hade fått från en av sina vänner ifrån hemlandet, som hon sä vänligt läste upp för oss en lektion. "100 saker som får dig att förstå att du varit i Sverige för länge". Med på den listan fanns att om man sorterar sina plastpåsar efter hur fina dom är XD Tydligen väldigt svenskt....

    SvaraRadera
  5. Lithia: Just det, skokartonger. Jag har spart mina snygga skokartonger.

    Sälen: Du borde lära mig hur man slänger. Din bebisröst är bara en ovana.

    Caro: Det är helt klart mycket roligare att ge bort fint inslagna presenter i fina påsar. Tantvarning deluxe.

    Sofia: Betyder det att jag är fruktansvärt svensk och inte knäpp eller tantig?

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin