28 oktober 2007

Jag och mina jag.

GothAngel var mitt första nick. På Passagens Basement-chat slant någon på tangentbordet och jag kallades kärleksfullt för GothAngle. Jag chattade på IRC-kanalerna #blackmetal och #deathmetal. #bisexual var jag inte välkommen till för jag var inte 18. Jag tyckte det var bullshit och blev utkastad ur kanalen.

För att verka mindre cheesy och mer cool bytte jag till Avarica Demona. Det blev oftast bara Ava. Jag hängde på Skunk (innan det blev indieproppat), Dobedo (innan det blev fjortispackat) och älskade ICQ.

Jag upptäckte Ebay och döpte mig till whiskaskatten, min säljaridentitet. Jag har samma nick på Tradera.

Under min manga- och animeperiod började jag blogga på Livejournal. Jag döpte mig till shibahime efter en animekaraktär jag hade en crush på. Hon var liten, söt och bortskämd. Kanske lik mig, om du frågar folk som känner mig.

Nefalia kom bara sådär, efter ett tag. Neffy, Neffan eller Nefnef säger folk. Trots att jag gjorde ett försök att byta till Cinderpuff (bland annat på Helgon) har jag inte kunnat släppa det. Det har hållit i fem år, varför byta något som funkar?

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin