30 oktober 2007

Jag har slut på finurliga rubriker.

Jag och Lina granskar Rapports våldsskildringar till C-uppsatsen. Det känns hemskt att jag sitter och blir glad över att det är krig, våldtäkter och gatuvåldsdebatter i Rapport och ännu gladare när det visas klipp på döda kroppar och krigsoffer. Tur att det är över snart.

Festandet i helgen var skitkul. Att se kontoutdraget var inte lika kul. Jag har alltså inte råd att åka till Stockholm i helgen. Jag hade sett fram emot att få en paus från Kalmarmörkret innan jag gräver ner mig totalt i kodscheman och kvalitativa analyser.

Böckerna kom idag. Fresh Fruits gör mig bara glad, bilderna och människorna är så färgglada och inspirerande. Jag vill bara ta på mig det snyggaste jag har och promenera i Slottsparken. Fast inte nu, för nu är det mörkt ute. Jag får börja läsa Könskrig istället.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin