02 oktober 2007

Dagens outfit.

 

Dagens föreläsning handlade om denotativ och konnotativ textanalys av medier med fokus på hur flyktingar, invandrare och asylsökande porträtteras enligt en rysk sagoforskares berättelseupplägg. Jag tänkte på mammas första intryck av Sverige när hon kom hit under början av 80-talet, hur hon kände sig utstirrad, alienerad och bara ville tillbaka till Thailand. Sedan blev jag sugen på att läsa sagor.

Jacka: Algonquins
Skjorta: Putumayo
Kjol: offbrand, Bangkok
Strumpbyxor: H&M (grå), offbrand (nät)
Strumpor: offbrand
Skor: Demonia
Väska: Smyckeskrinet

4 kommentarer:

  1. Skorna är alldeles...alldeles.. tokiga! :D På ett bra sätt alltså.

    SvaraRadera
  2. Underbar outfit :D

    SvaraRadera
  3. Hittade nyligen din blogg genom Miris, och det är jag så glad över :) Du och dina fina kläder ser helt fantastiska ut ihop...

    SvaraRadera
  4. Kajsa: Kul att du tycker det! Tror jag. ^^

    Lithia: Tack!

    Marion: Åh, Miri. Tack och välkommen!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin