09 september 2007

Vad är det med söndagar som gör att tiden verkar stå stilla?

När Tomas flyttade började jag lyssna på Múm för att det kändes tomt utan honom. Det var fyra år sedan. Nästan varje söndag sedan dess har jag lyssnat på skivan "Yesterday was dramatic today is OK" med Múm.

Jag drar upp persiennerna och ser på när ljuset strilar in, gör mig en kopp te och en smörgås. Jag äter godis till frukost och skiter i att klä på mig bara för att jag kan. Jag går helst inte ut alls på söndagar. Om inte Lina lockar med pizza, eller Liza lockar med te och kakor.

Just den här söndagen har jag ont i käkarna, som en molande träningsvärk. Liza undrade om jag hade busat. Nej, inget bus, men kanske dags för en bettskena. Jag börjar ju bli gammal.

3 kommentarer:

  1. Du vet vad dom säger, 25 är det nya 60... eller åt minstonde en dag i veckan...

    SvaraRadera
  2. på söndagar SKA allting så stilla. det är ju helt underbart. if you ask me:)

    SvaraRadera
  3. Fredrik: Man blir aldrig så gammal som man gör sig. Min primetime är nu.

    Ingrid: Söndag är vilodag, slappardag och ångestdag inför måndag.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin