08 september 2007

Jag är den knäppa bruden i 2204.

Jag skulle hämta ett glas juice och upptäckte att inte bara mina glas hade flyttat på sig utan det stod massa tallrikar och matlådor på mina hyllor. Den duktiga ryska utbytesstudenten (som spontanmoppar köksgolvet när hon inte har något bättre för sig) hade varit extra duktig och sorterat in alla prylar på olika hyllor. Utan någon som helst respekt för klistermärkena som sitter på varje hylla för att markera att "det här är mitt och inte ditt".

Jag exploderade på henne och förklarade exakt hur mycket jag HATAR att folk använder mina saker, flyttar på mina saker och inte ens ställer tillbaka mina saker. Det är inte mitt problem att de inte har råd att köpa egna tallrikar, glas eller muggar och framförallt är det god uppfostran att ställa tillbaka där man hittade det. För att inte tala om en grundregel när det gäller ett delat korridorskök.

Hon tittade på mig som om jag vore knäpp. Jag plockade ut allt som inte var mitt och ställde demonstrativt tillbaks det precis som jag ville ha det. Och ja, jag blir knäpp av att inte ens kunna ha kontroll över mina egna muggar.

2 kommentarer:

  1. oh. jag förstår helt och hållet!
    jag avskyr när jag känner att folk otänksamt klampar in i mitt revir, man måste få ha sitt privata. även om det bara gäller muggar. skitviktigt ju!

    SvaraRadera
  2. Exakt! När jag går in i köket vill jag att mina grejer står där de sist stod. Vanligt hyfs!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin