28 september 2007

Fredag kväll.

Jag är 14 år. Jag tittar på ZTV med mina kompisar. Vi är alltid hemma hos mig för jag har störst rum, störst TV och snällast mamma som inte bryr sig om vi rostar mackor och väsnas i köket efter midnatt trots att hennes sovrum ligger vägg i vägg.

Jag är 19 år. Jag festar på fredagar. Och onsdagar och torsdagar och lördagar. Jag kommer hem från jobbet, byter kläder, sticker på förfest, går före i kön och fejkkramas med alla "viktiga" människor som undrar hur jag mår men egentligen bara vill få sin egen närvaro bekräftad.

Jag är 23 år. Det är raid. Jag har massa DKP som ligger och slirar i fickan och Nefarion måste droppa den där jävla hjälmen. Jag whisprar skit om andras skills och blir frustrerad när jag dör för femtioelfte gången och ingen vill sätta upp en repairbot.

Fredag kväll. Jag gillar inte reggaekrogen (där alla andra är) och Kalmars övriga nöjesutbud duger inte för mig. Jag pysslar på Poupee och håller koll på loliforumen. Jag äter middag, dricker te och äter kakor framför datorn. Jag tittar på mitt lilla träd och märker att det har fått ett nytt skott.

2 kommentarer:

  1. Det där va väldigt vackert skrivet..!
    Inte för att det e fel med kakor framför datorn men... Så här kan vi ju inte ha det! Mer privata fester kanske?
    Reggaekvällen resulterade i en käftsmäll som hette duga samt uppraggningsförsök av två 50+. Vi får jobba på det här! =)

    SvaraRadera
  2. Det är ok att chilla framför datorn själv. En kväll i veckan. :P Statistiken på femtioplusraggare måste vi verkligen jobba på att få ner.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin