05 augusti 2007

Mmm, vintage.



Jag älskar Smyckeskrinet, har jag sagt det? Jag säger det en gång till. Jag älskar Smyckeskrinet. Den här hatten blir perfekt till onsdagens fotografering.

Jag fyndade lite annat pynt samtidigt. Glassen är en fullpoängare, sååå kitschig! Rosettformade hårspännet tänkte jag köra någon slags Mimmi Pigg-grej med. Halsbandet och armbandet fick jag, wee!


Jag höll också på att köpa en halv, uppstoppad fågel som hade varit en del av en hatt från 1800-talet. Den var nästan fyra decimeter lång med utfälld vinge. Väldigt makaber och bekväm att ha på axeln. Men jag kände att det blev nästan lite too much med en död fågel. Jag tog förstås inte någon bild på den, det skulle jag ju ha gjort!

Pricken över i:et var rean på D&D. Halva priset på skor? Jag är DÄR. Skorna med t-slejf kommer bli perfekta promenadskor i London. Rosaröda brokadskorna fanns som lila pumps med en medaljong framtill men de glappade i hälen. Typiskt!

4 kommentarer:

  1. men jösses vilka fina grejjer. älskar, ÄLSKAR, skorna! D&D, vad är det för ställe? Och varför finns inte sådana där butiker i lkpg för???

    SvaraRadera
  2. D&D är Don & Donna. Finns inte dom i Linköping? Linköping är ju som en mindre metropol.

    SvaraRadera
  3. haha, nä. i den här mongostaden finns inga roliga butker whatsoever!uppriktigt talat finns här skitttrist utbud och jag längtar så den dan jag kan flytta tebaka till stlm igen!

    SvaraRadera
  4. haha, nä. i den här mongostaden finns inga roliga butker whatsoever!uppriktigt talat finns här skitttrist utbud och jag längtar så den dan jag kan flytta tebaka till stlm igen!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin