14 juli 2007

Otursdagen är över.

Fredagen den 13:e bestod mest av plus för mig:
+ Te är gratis på jobbet! Till skillnad från kaffet.
+ Liza och Ingrid är i stan.
+ Min föredetta lärare (som fixade in mig på lokaltidningen) grundade och peppade mig inför de andra på redaktionen. Mitt goda rykte stärks!
+ Lön från lokaltidningen redan denna månad istället för augusti.
+ Inte en enda regndroppe på hela dagen.
+ Fick tillbaka mellanskillnaden på portot för minihatten utan några problem.

En dag utan minus är ingen riktig dag:
- En upprörd pappa ringde och gnällde över att alla hans ungar inte hade kommit med på en bild. Shit happens.
- En timma innan deadline fick jag panik - måndagssidorna måste göras på fredagar eftersom jag inte jobbar helger. Det hade jag glömt bort.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin