16 juli 2007

Mentalt jetlag.

Jag var tillbaka på jobbet idag som den duktiga arbetsmyran jag är. Återigen tappar jag uppfattning om datum, eftersom jag redigerar upp till tre dagar i förväg. Jag njöt av att det var måndag trots allt, mindre jobb överlag och alltså mindre stress.

Usch, jag är så tråkig. Jag har verkligen inget annat att prata om än jobbet.

Förutom att jag såg de två första avsnitten av Dexter igår - och blev skräckblandat förtjust. "En snäll Patrick Bateman", sa Jonathan.
Sen snäste han åt mig att jag bara tyckte att American Psycho var bra för att Christian Bale är med. Vilket inte är sant, American Psycho är bra för att boken var bra och filmen är ett bra komplement och delvis en förhöjning av boken. Speciellt i visitkortsscenen. Och för att de tråkiga musikkapitlena är så gott som borta.

3 kommentarer:

  1. Underskatta inte Bales närvaro i filmen. Filmen bygger på en fantastisk bok och det lyser igenom, men med tanke på hur mycket av vad som händer i boken som är bortklippt och nedtonat så borde inte filmen vara så bra som den är, och detta är mycket tack vare Bale. Visitkortscenen som du säger är underbar men även när han sätter en yxa i ansiktet på Jared Leto är en scen som går att se om och om igen, hans målmedvetna steg och de konstanta snackandet om Huey Lewis and the News (taget från de enligt mig ganska kul musikkapitlen i boken) och sen det fantastiska minspelet innan ett snabbt "Hey, Paul?"

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag gillar ju inte Christian Bale. Jag TOTALÄLSKAR HONOM HAN ÄR SÅ SNYGG HERREGUUUUUD AAAAAAH!!!!

    ... hursomhelst. Scenen där Christian Bale köttar ner Jared Leto blir ju bara bättre för att det känns som att man ger igen för det dåliga såpaskådisjobbet han gjorde i "Mitt så kallade liv". Och för att han fick hångla med Claire Danes och inte jag.

    SvaraRadera
  3. Bah, jag kan inte längre läsa American Psycho. Tog fram den för ett par år sedan och blev tvungen att hoppa över de rysligare delarna för jag blev helt enkelt illamående. Du vet att du är gammal mär du inte längre klarar av litterärt ultravåld :(

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin