31 juli 2007

Lokaltidningsredaktionen.

Nu har det regnat på mig tre dagar i rad. Tar det aldrig slut?! Jag blir så trött. Det ska ju vara sommar, inte monsunregn! Tur i oturen att jag jobbar. Är det dåligt väder jobbar jag bättre. Enda sättet att få tiden att gå.

Eftersom jag sitter separat från alla andra på redaktionen har jag P3 påslaget hela dagen. Jag kan nynna med i alla signaturmelodier, sjunga med i refrängerna till tophitsen och citera puffarna. "Mejla in dina åsikter till Christer pee-tre snabel-a ess-err punkt ess-e!" Men mina åsikter blir aldrig upplästa och mina favoritartister vinner aldrig Veckans Trippel. Det betyder att alla andra som lyssnar på P3 är dumma och har dålig musiksmak.

Kalle är min comic relief på jobbet. Kalle är fotograf, vin- och champagnekonnässör och alltid lika bitter på torsdagmorgnar när han får en bunt papper från mig med veckans nyfödda bebisar som måste redigeras in. Annika och Carina är också roliga men dom träffar jag ju varje dag i skolan. Annika har testat gummistövlar och gått på releasen av IKEA-katalogen - respekt!

Själv ligger jag efter med bröllopsannonserna och tar emot samtal från folk som undrar varför födelsedagsbilder på deras ungar inte publiceras när bilderna är mikroskopiska, suddiga och i fel format. Gnöh.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin