13 juli 2007

Listan om mig.

Parallellklasskamrat Fredrik skrev ett kommentarsinlägg för att leda mig till sin nya blogg. Jag hämnas genom att sno hans lista.


Vad heter du? Maria Sjöberg

I mellannamn? Parisa

Vart bor du? Studentrum i Kalmar, 20 kvm

Trivs du där? Nej, det är alldeles för lite garderobsutrymme. Fast jag har en egen dusch med My Melody-duschdraperi så det är ok.

Brukar du läsa horoskop? För skojs skull. Liza brukar oftast högläsa för mig.

Har du körkort? Nej. *teh angst*

Äger du några Converseskor? Nej, det är dålig kvalité.

Favoritdjur? KISSEMJAUER, MJAUMJAUMJAU. Och allting annat som är fluffigt, gosigt, har stora ögon och gör gulliga ljud ifrån sig. Som kaniner, till exempel.

Vad spenderar du dina pengar på? Kläder, skor och räkningar. I den ordningen.

Senaste konserten? PLAY! på Konserthuset. På efterfesten spelade det där bandet som jag aldrig minns vad det heter. Powerplay? Super Power? Jag var för full för att minnas.

Festar du mycket? Det går inte att festa om det inte finns bra uteställen.

Sprit, cider, vin eller öl? Allt som är rosa går ner.

Brukar du bli för full? HAAA, haaa...

Antal kuddar i sängen? Två. Den ena har igelkottar på örngottet!

Kan du baka bullar? Ge mig ett recept så kan jag baka allt.

Har du varit med i scouterna? Nej, jag hatar friluftsliv.

Bläck eller blyerts? Bläck.

McDonald’s eller Burger King? Hallå, MAX, det är det enda rätta! Mmm... Max Supreme med extra bacon och potatisgratäng med vitlöksdip...

Är du allergiskt mot något? Idioter.

Äger du ett busskort? Nej.

Dricker du blå, grön eller röd mjölk? Mjölk använder jag bara i drinkar, då blir det röd mjölk.

Hur ser du ut idag? Svarta jeans, mörkblått linne som det står Sugarpop på i skiftande pastellfärger och Jonathans bruna strumpor med orange döskallar.

Har du haft sex idag? Nej.

Nästa mål i ditt liv? Besöka London, Köpenhamn, Tokyo och Bangkok - det här halvåret. Körkort räknas in nånstans... där.

Vad såg du senast på tv? Nyheterna. Jag är så tråkig. Innan dess kollade jag på första säsongen av 4400.

Hur svarar du i mobilen? "Hej!" om det är nån jag känner. Annars med mitt namn. Är det dolt nummer svarar jag oftast inte alls.

Vem ringde du senast? Mooness.

Vad sa den du ringde? Att om man vill så tar man sig tid åt den man älskar.

Antal timmar sömn inatt? Sex timmar.

Vad innehåller din favoritnattmacka? Vällagrad ost med lite, lite honung på.

HAR DU NÅGONSIN...

Bråkat med ditt husdjur: Skämta inte. Mina katter Pixel och Sprite hade långa utlägg om var man fick och inte fick vara, att det var farligt att gå ute på fönsterbrädet och att det är ofint att tigga vid matbordet.

Drömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag: Definiera galet? Jag har drömt saker som sedan har hänt.

Är du ensam nu: Ja, det är jag, min dator, bra musik och en ask med kakor.

Låtar som fastnar i ditt huvud ofta: Allt som jag senast lyssnade på.

Vill du gifta dig: Varför inte. Jag kommer gifta mig för att det ska bli juridiskt enklare att leva ihop med den jag älskar. Och ha en anledning till att bjuda in exakt alla jag känner och ställa till med fest och bus.

Vill du ha barn: Å ena sidan avskyr jag tanken på att tvingas vara ledig från arbetet för att torka bajs och kräks. Å andra sidan skulle det vara kul om min bebis matchade mig och mina outfits. Vem vill inte ha en minikopia av sig själv?

FAVORIT...

Rum i huset: Mitt eget. Studentkorridoren erbjuder inte så mycket annat.

Typ av musik: Elektroniskt och blippigt.

Månad: Juni, för det är min månad!

Sten: Månsten, för det är min sten!


DE SENASTE 48 TIMMARNA, HAR DU...

Gråtit: Nästan. Vissa minnesord och dödsfallstexter är riktigt välskrivna. De som har tillhörande foton och är skrivna av närstående vänner är jobbigast.

Köpt någonting: Ja, okynneshandlat på Closet Child och köpt lunch.

Varit sjuk: Nej.

Sjungit: Ja, lätt! Jag sjunger med till låtarna på radio. Jag har inte så mycket annat att roa mig med när jag redigerar.

Sagt “Jag Älskar Dig”: Nej.

Velat säga till några att du älskar dem: Ja, fast jag sa det på ett likvärdigt sätt.

Träffat nån ny person: Räknas personer över nätet? Annars nej.

Saknat någon: Varje dag, varje minut, varje sekund.

Kramat någon: Nej.


SENASTE...

Låt du hörde: I skrivande stund, Groove Armada med "Song 4 Mutya"

Film du såg: Transformers, OHEMGEEE!!!!!!!!112222

Drink du köpte: Kaffe Karlsson på Helén och Jörgens.

Sak du stal: En annan sommarvikaries rampljus, HA!

Mat du åt: Kycklingfilé med pasta.

Gången du åt en korv: Igår till lunch. Jag hade glömt laga egen matlåda och det fanns bara korv eller räksoppa att välja på. Blä. Dubbelblä.


FÖRSTA

Första bästa kompis: Jenny.

Första inhandlade skiva: All For Love med Sting, Bryan Adams och Rod Stewart. Cheesy!

Första förälskelse: Antingen var det She-Ra, eller så var det Cheetara. Eller båda.

Första begravning: Pappa.

Första piercing/tatuering: Ögonbrynet. Den höll bara i en månad. Den hade precis läkt färdigt när min dåvarande pojkvän råkade komma åt den i sömnen så att det blev ett sår som aldrig läkte ihop.

Första fiende: Så gott som alla i första klass. Utom Jenny.


SENASTE

Senaste människa du slog: Jag smällde säkert till Jonathan på överarmen eller nåt.

Senaste stora bussresa: Från Stockholm till Kalmar. Sex timmar känns som en oändlighet med en tysk skolklass på turistresa i Sverige, jag lovar.

Senaste dusch: Imorse.

Senaste irritation: Att Madonna vann över Kylie i PopNonStop på P3.

Senaste glass: Glass med smak av Bounty och prinsesstårta i Borgholm.

Senaste skjortan du haft på dig: Jag har flera blusar, nästan inga skjortor. Det var nog när jag hade den rosa/röda kombon senast. Nån vecka sen eller två? Kanske?

3 kommentarer:

  1. Hahaha! Cheetara!! Åååh, hon var verkligen coolast av alla mesiga åskkissarna. Jag var kär i henne, ska medges :D

    SvaraRadera
  2. Å jag snodde vidare listan till mig... ;-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin