24 juni 2007

Status: Levande.

Midsommar bestod av god mat, jordgubbar med maränger och grädde samt en närstudie av hur Borgholmsfjortisar festar.

Jag hittade till världens bästa butik i Borgholm - fylld med väskor, smycken och prylar. Jag hittade en vacker rund lackväska (50-tal) och en helt underbar plastring formad som en rosett. Jag passade på att fynda plastblommor att ha i håret, de blå är en helt magisk färgnyans. Den rosa handspegeln följde med handväskan.


Den nyöppnade glassbaren var också en upplevelse. De hade glass med massa roliga, annorlunda smaker som Bounty, prinsesstårta och körsbär - allting gjort på plats. Man kunde också beställa en egenpåhittad smak om man ville. Typiskt nog hade jag varken med mig mobilen eller digicamen så jag har inga bilder att visa.

Hade inte Lina kommit till Kalmar hade jag ringt till jobbet och sagt att jag var sjuk. Kalmar bleknar i jämförelse med Borgholm.

4 kommentarer:

  1. jag ska sy en kjol åt dig. Den ska du ha med topen du köpte på closet child och de blåa rosorna. Oh no you have no choice.
    Jag har det perfekta tyget hemma.

    verkar förresten vara väldigt trevlig glass det där, bounty... *_*

    SvaraRadera
  2. Ska du sy en kjol åt mig, vad glad jag blir! *^^* De blå rosorna är obeskrivligt snygga, DUFATTARKNAPPTLIX!!!

    Bountyglassen var instant win. Jag mailar lite till dig, jajaja?

    SvaraRadera
  3. jag har haft den på g ett tag och inte orkat ta ändan ur vagnen, men när jag såg toppen du köpte tänkte jag att oooh den skulle vara fin till, och sen köper du rosor som skulle matcha skiiitbra (tror jag XD), då måste jag bara göra färdigt och skicka dig!
    fast, det blir nog efter jag flyttat misstänker jag. We'll see.

    jaa mailaaa! *dregla*

    SvaraRadera
  4. Spännande, weee!!! *^^*

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin