15 juni 2007

Negativ karmautdelning.

Jag gick upp och ringde till Telenor för att se om de kunde göra något åt mina MMS och mobilblogginlägg som vägrat funka på senaste tiden. När jag skulle starta om mobilen hade jag glömt PIN-koden. Fan också, tre misslyckade försök! Ok, PUK-koden då? Nej, den gick förstås inte att ge ut över telefon (på grund av förståeliga säkerhetsskäl). PUK-kod med vanligt brev skulle ta tre dagar.
- Men då är jag helt avskärmad från omvärlden hela helgen!
- ... läs en bok? sa telefonisten och försökte hålla sig för garv.

Jag försökte hålla mig för gråt och helgens skräckscenariot målades upp i huvudet; galen av social undernäring och bara skorna att prata med.
- Om du kan komma åt "Mina sidor" på internet finns PUK-koden där, säger telefonisten.
Men min dator är ju sönder! Jag bet ihop, tackade för mig och tårarna började rinna. Så fick jag en uppenbarelse; HÖGSKOLEBIBLIOTEKET!

Skynda, skynda - spring.
Till en dator.
Logga in.
Till "Mina sidor".

PUK-koden!!!
Oh prisa denna saliga kontakt med omvärlden!
Änglakören sjunger.
Karmakontot är balanserat.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin