2007-06-11

Hus i Borgholm.

På väg ner mot stranden i Borgholm fanns en hel del underbara hus.


Först ut är mitt aboluta drömhus - ljust rosa och ljust blått, jätteveranda och en lummig tomt. Notera tornet med den ljusrosa flaggan och den lilla keruben i sten på framsidan av tomten. Ska jag någonsin bo i hus, då ska jag bo i det huset.


Tänk att sitta på den verandan. Jag fantiserar om att grinden blivit sned av att för många kids hängt på den.


Pelarna påminner mig om Vita Huset. En bekant till Jonathan skulle ha ägt det här huset men tackade nej av ren trotsåldersnojja.


Verandan! Den sträcker sig inte bara åt vänster - det är en utsirlad gångbro som knyter ihop den äldre delen av huset med den nybyggda delen.


Som om inte takterrassen vore nog har det här huset även två balkonger.
- Jag ställde ut äppelpajen att svalna på den södra balkongen!


Pelare, veranda, takbjälkar, hngnghghghgh...


Jag gillade bara det lilla tornet. Resten av huset var lagom fult.

4 comments:

  1. helt underbara hus! jag är besatt av snygga hus, brukar också gå och tråna sådär. jag vet precis vilken sorts hus jag vill/SKA ha i framtiden, hehe...återstår bara att hitta det till rimligt pris och lagom nära en halvstor stad.. kanske ska skaffa ett jobb först? hm...

    ReplyDelete
  2. OMG! Jättefina. Det kanske blir en ölänning av dig maria? ;) Puss puss...

    ReplyDelete
  3. Ebba > Jag har aldrig velat bo i hus, kanske för att jag är uppvuxen i lägenhet. Men det där huset... herregud, det var miljarder gånger finare i verkligheten. Och stort!

    Ingrid > Jag sa till Jonathan att jag flyttar till Borgholm och stannar där om jag får bo i DET huset. XD

    ReplyDelete
  4. Fiiina hus! jag(och väldigt många andra) har spanat in ett hus med ett torn, stor tomt, lusthus på gården och utsikt över vattnet. Det är ungefär det enda huset av sitt slag i Luleå, och det är långt ifrån lika vackert som de här husen men... någon gång vill jag bo där. På långt håll ser det ut som ett mini-slott.

    fast jag flyttar ju in i trea snartsnart (en dryg månad kvar nu), och det känns BRA. Slippa jättevillan.

    ReplyDelete