11 maj 2007

Monolog kanindiskussion.

Logiska Maria har ögnat igenom detaljerna inför kaninköpet. Framförallt handlar det om information som skiljer sig mellan böckerna, uppfödare och folk som har kanin. Till exempel vilket kön som passar bäst eller om kaniner mår dåligt av att bo i samma rum som en TV eller dator.

Djurälskande Maria kan inte sluta tänka på de stackars kaninerna i djuraffärerna. Kaniner hos uppfödare har så gott som garanterade köpare eftersom det går att lova tama och rara kaniner. Kaninerna i djuraffären får ingen kärlek, bara mat och vatten och fågelskrik hela dagarna. Då kanske inte du heller skulle vara på goshumör dygnet runt.

Praktiska Maria undrar hur det blir efter examen. Stanna i Kalmar eller tillbaks till Stockholm? Kaninen måste följa med, djurälskande Maria slänger sig hellre framför ett tåg än att lämna ifrån sig kaninen. Stanna i Kalmar innebär en annan bostad med mer utrymme för kaninen. Tillbaka till Stockholm innebär fraktproblem.

- Det är mycket meck med djur, sa Jonathan.
Ja. Men jag har så mycket kärlek att ge.

4 kommentarer:

  1. extremt hög musik eller hög film är nog inte att rekommendera. men egentligen hör ju kaniner även det ultraljud som en TV och dator hela tiden ger ifrån sig. tror dock inte det ljudet i sig är farligt.

    kaniner i djuraffärer behöver inte vara bitska eller så, det är ju oftast kaninungar som så fort de kommer i en lugn och kärleksfull miljö anpassar sig. kaninerna i djuraffärer är oftast blandraser som kan vara härdigare än renrasiga.

    själv har jag köpt alla mina i djuraffär, men i framtiden kommer jag bara ta kaniner från djurhem eller liknande, kaniner som annars skulle avlivas. det finns ett överflöd av kaniner i sverige, så jag skulle inte vilja stötta en uppfödare. men är man inne just på renrasigt så är det ju det enda som gäller.

    du kan åka upp med kaninen i resbur och skicka stora buren med bussgods när du flyttar. men om du flyttar antar jag att du har en flyttbil ändå så då är det väl inget problem.

    luvvaaaaa

    SvaraRadera
  2. Alright, jag har ju inget surround system och ljudnivån på film och musik får väl sänkas helt enkelt. ^^

    Jag har frågat djurhemmen i Kalmar om de har kaniner men de tog bara in katter och chinchillor (!) så där hade jag ingen vidare tur.

    Tur att jag har dig, Ebbaluvv! <3

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin