20 maj 2007

Humorlös.

- Vilka komiker tycker du om? frågade Jonathan.

Jag hade inget svar. Inte heller när Pauli undrade vad jag brukar skratta åt. Jag kom på en enda sak; Nilecity. Jag kände mig så trist! Nilecity är ju hundra miljoner år gammalt.

Jag skrattar sällan när jag är själv och tittar på saker som ska vara roliga. När jag har sällskap skrattar jag högt, ljudligt och (enligt vissa) som en häst.

Den numera förhistoriskt spridda videon chin2 garvar jag åt fortfarande. Jag brukar ta fram den när jag känner mig deppig. Den har tillochmed överlevt två hårddiskkrascher.

Innan ZTV blev en MTV-klon sändes ett program som hette Tommy Time. Jag älskade Tommy Time! Någonstans har jag fortfarande kvar gamla repiga VHS-inspelningar.
Tommy Time bestod av konstiga, ologiska, lyteskomiska lågbudgetsketcher. Det var också första gången Felix Herngrens karaktär Papi Raul visades på TV. Du som bara sett Papi Raul på Sen kväll med Luuk tänker på en tokrolig polis. Jag som har sett Papi Raul i Tommy Time har ärr för livet jämförbara med de som växte upp med Vilse i pannkakan.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin