31 maj 2007

Här kommer sommaren.

Första dagen på sommarlovet och vi borde krumbukta oss som små glada ponnies på sommarbete.

Men himlen är mulen, mitt rum är ostädat och jag vill att det ska bli lördag NU så att jag kan träffa alla i Stockholm, gå på PLAY! och vara jävligt nöjd med mitt liv. Åtminstone en liten stund innan jag slavar bort mina sommarkvällar i en svettig taltidningsstudio.

På jobbet igår pratade vi om att tiden går fort. Amanda kom på att jag blir 25 i år. Jag tänker tillbaka på Maddes möhippa och de förfasade ansiktsuttrycken när jag sa att min utbildning var tre år. Lina och jag pratade om hur vi var när vi var små.

Jag är rädd för att slösa bort mitt liv. Därför ska jag försöka koka ihop ytterligare 1000 tecken på kort tid, den här gången om hur det europeiska medielandskapet ska se ut år 2020. Blir jag utvald skickas jag till Bryssel för att delta i ett EU-finansierat mediaprojekt - som råkar hållas under min födelsedag. Vem vet, det kanske är jävligt häftigt att partaja i Bryssel?

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin