24 maj 2007

Damn the man!

Jag gav efter för ondskan i form av ynkliga tretimmarspass under juni. Jag känner mig så jävla grundlurad.

Jag vet inte riktigt vart jag ska rikta min ilska. Ska jag rikta min ilska mot Jönköpingssnubben-i-lådan som snodde mina timmar? Ska jag rikta min ilska mot chefen utan stake som inte kan sätta ner foten ordentligt? Eller mot regionschefen som sitter som en groda, stirrar rakt på mig och säger "Ja, om inte annat så finns det säkert nån i Jönköping som kan hoppa in"?

Hade jag haft is i magen hade det säkert gått att vänta ut ett bättre erbjudande. Som förhoppningsvis, men inte garanterat, hade inneburit fler timmar.
Faktumet kvarstår att fyra och ett halvt tusen är mer än noll. Räkningar tar inte sommarlov.

- Du får ta din kamp när du är utexaminerad, säger min faster.
- Det är försent, det är NU jag behöver sätta mina standarder!!! skriker jag.
Damn the man.

3 kommentarer:

  1. Äsch, jag är en produktionsbolagshora. Nej, förlåt, produktionsbolagsdam med tvivelaktigt rykte.

    SvaraRadera
  2. Du får iallafall inte sjukt låga erbjudanden när det gäller jobb. Din lön går iallafall uppåt. -_-

    SvaraRadera
  3. Jag har haft riktiga skamlöner jag med. Men långsamt, långsamt klättrar man uppåt... Pengar är iaf pengar.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin