05 april 2007

Överdriven användarvänlighet.

Jag har suttit och pillat på min nya kamera. Nog för att jag gillar att ställa in och greja så att det blir så bra bild som möjligt men lyssna på de här färdiginställningarna:

Barn
Ta bilder av lekande barn. Bilderna återger hudfärger friskt och naturligt.

Husdjur
Fotografera husdjur i rörelse. Funktionen kan anpassas så att pälsen återges bra.

Mat
För matfotografering. Färgmättnaden blir högre så att maten ser läcker ut.

Jag tror att den här kameran är speciellt anpassad till stereotypfamiljen.

Jag skulle vilja ha en kamera som är speciellt anpassad för fjortisegobilder. Det skulle finnas tre inställningar för helkroppsbild, halvkroppsbild och ansiktsbild anpassade till spegelfotografering och god skärpa på armlängdsavstånd. Det kan kompletteras med en inställning för auktionsfoton (optimerade för Tradera/bilddagboken.se) och ett gothfilter, även kallat Brightness/Contrast.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin