03 april 2007

Hemresa för garderobsrensning.

Förutom kompisgos och vara studiopublik ska jag på skattjakt i källaren i Jakobsberg i helgen. Främst för att dra upp gamla gothloli-kläder som jag inte använder. Det kommer bli två klänningar, en kjol och två par skor som jag hoppas kan få ett nytt hem. Det positiva är att den internationella andrahandsmarknaden är så het att kläderna garanterat blir sålda. Det negativa är att dollarn är så låg och jag inte kan kräva så mycket som jag skulle vilja.
Jag måste också rensa ut min samling av manga- och j-rockmerchandise, hur lite jag än vill. Där har jag noll koll vad gäller andrahandsvärden. Jag hoppas att det finns någon Tradera-användare som gillar Malice Mizer och Dir en Grey fortfarande.

Jag hoppas att majoriteten av Stockholms invånare sticker utsocknes över påskhelgen så att stressen domnar av. Familjen ska åka till Strängnäs i ett par dagar så jag kommer definitivt ha lägenheten för mig själv.

Mer om pengar; (jag känner mig som DI)
Jag har två inhoppsnätter nästa vecka på taltidningsjobbet! Det är okristliga tider, mellan klockan 19 och 01.30 på vardagsnätter, men timlönen är sjukt hög så det är bara att bita ihop. Förhoppningsvis betyder det sommarjobb - och slutet på mina mardrömmar om rännstensliv och vräkning.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin