28 april 2007

Gammalt är ute.

Times har bestämt att vintage är ute, rapporterar Modefeber. Den nya skiten är tydligen något som ska tituleras "archive".

“Vintage has come to describe all the stuff from the 1970s and 1980s,” he says. “Earlier ‘archive’ pieces are older, and therefore much more rare and special.”


Latten sitter på tvären i trendsättarnas halsar. Beyond Retros påsar blir degraderade från bärpåse till sopkasse. Nu räcker det inte med att ha pengar att köpa designerkläder längre, du ska jaga livet ur dig efter ett plagg som ingen ens vet om att det existerar. Allt för att du ska bedömas som the new shit.

Vintage är tydligen inte creddigt längre för vem som helst kan ha det. Men vem som helst kan inte bära upp det. Sorry, alla passar inte i oversized nördbrillor/koftor/parkas/hängselbrallor. Majoriteten ser fucked up ut. Den lilla klicken som har stilkänsla lyckas.

Klubben för dig som får spader på den nyckfulla modevärlden har öppnat. Jag bjuder på kakor för att fira att det blir mer utrymme över för mig när jag ska på grävjobb i secondhandhögarna.

2 kommentarer:

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin