13 april 2007

Färgskuggor.

Okok, jag vet, jag borde sova nu. Jag tänkte på det här med färgskalan eftersom jag nyss frågade om en röd basker på nätet var i samma röda ton som min klänning.

Nu tror du att svart, det finns bara en sorts svart. vet du vad? Du har fel. Svart dominerar min garderob. Jag har dåligt färgad brunsvart, sofistikerad blåsvart och urtvättad gråsvart. Av någon anledning bryr jag mig mindre när dessa nyanser av svart blandas hejvilt. Åtminstone i jämförelse med, säg, olika sorters ljusblå som kan vrida sig åt både grönt, gult och vitt. Beror det på att svart inte uppfattas på samma sätt för att det är en anonym färg? Eller beror det på att det märks tydligare ju närmre grannar två nyanser är i färgskalan?

3 kommentarer:

  1. Hahaa, baskern du kollade på är samma basker som jag vill köpa också, att ha till min baby-klänning... fast som tur är för dig (och mindre kul för mig) så är jag ganska fattig till 25:e, eftersom jag just köpt en ny underkjol D:

    SvaraRadera
  2. Den är ju så himla FIN! ^^ Men den här Shirley Temple-baskern då, vad tyckte du om den? Jag tyckte den var ganska söt också även om den var dyrare.

    SvaraRadera
  3. Jaa, jag har spanat på den basker sen AP hade den på hemsidan för länge sen ^^;;. Jag tyckte den från SHirley temple var jättesöt! men jag fick litet mer vinter-vibbar av den (om du förstår vad jag menar). Och den var ju klarröd också, tror jag? den från Pretty är mer vinröd.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin