19 april 2007

Detektivjobb.

För snart en månad sedan köpte jag en t-shirt av en tjej på nätet och en kjol av en annan tjej på nätet. Eftersom jag inte har fått någonting i lådan (och för att jag hatar att plugga) började jag ta itu med att söka upp tjejerna.

Tjejen med t-shirten bor i USA och skickade fel saker från början. Jag skrev till henne i originalinlägget där hon sålde kläderna och jag skickade tillbaka paketet direkt. Jag har inte hört något mer från henne personligen, jag har däremot mailat henne på MySpace och jag har mailat tjejen vars saker jag fick felskickat till mig. Om inte jag får min tee kanske hon iallafall fått sina saker.

Så var det tjejen med kjolen. Hon bor i England och efter min betalning hälsade hon att hon skulle skicka kjolen redan nästa dag. Perfekt, tänkte jag. Inte så perfekt, eftersom jag fortfarande inte har fått den. Jag mailade henne i söndags men har inte fått något svar. Jag har lämnat meddelande i säljposterna om hon mot förmodan läser dom fortfarande - hennes senaste säljpost var den 3 mars. Hon påstod att hon skickade kjolen med försäkring vilket betyder att det måste finnas ett spårningsnummer någonstans. Däremot är det inte lika roligt att se att en annan tjej, som inte heller fått vad hon betalat för, också lämnat ett liknande meddelande.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin