07 mars 2007

B.

Jag har inget rosa kort med ett fetstilat B på. Därför får jag inget sommarvikariat som reporter på lokaltidningen Östran. Mina medarbetare försökte trösta mig med att det inte var konstigt för mig att vara utan körkort med tanke på att jag växt upp i Stockholm, staden med Sveriges påstått bästa kollektivtrafik.
När personalchefen ringer upp inte bara en utan två gånger inom loppet av en halvtimma förstår jag att jag inte är helt kass. Precis när jag var på väg till toaletten för att gråta över spillt sommarjobb blev jag istället erbjuden fem veckor på familjeredaktionen.

Det blir ett glasspaket från Ben & Jerrys ikväll - för att fira och inte tröstäta. Praktiklönen kommer definitivt att gå till sommarens körlektioner.

Och nu en hälsning till mina fans i Kalmar:
Jag sätter ner fötterna på småländsk mark den 21 mars. Puss på er alla.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin