24 februari 2007

Sjudande, inte kokande.

Skitont i halsen och feberfrossa. Jag blir alltid sjuk vid fel tillfällen. Både Lina och Nui är i stan över helgen och jag får inte röra mig utanför dörren.

Jag surfar runt på Ebay och andra ställen där det finns kläder eftersom jag inte får shoppa på riktigt. Jag är dödskär i Radioactives grejer men 560 kronors frakt för två t-shirtar känns fett ovärt.

Jag längtar tillbaka till Bangkok varje gång jag tröttnar på Sveriges shoppingutbud. Bara tanken på att få tag i märken som Super Lovers, Kinky Ape (nej, inte BAPE), Deadrockstar och Happy Berry ger mig en högre kick än tre koppar kaffe. Det är kreativt, färgglatt och unikt - inga klänningar med sidenband i midjan och inget sparsmakat skandinaviskt. Jag bor helt enkelt i fel ände av världen.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin