19 februari 2007

The new kid.

Sju år och lika ny som alla andra blyga kids är ingenting jämfört med 25 år och nollställd inför veteraner. Första dagen på praktiken är hemskare än första dagen i skolan.

Som vanligt överreagerar jag och blåser upp skräckscenarion i huvudet. Min handledare blev glad över att se mig och ställde it-killen mot väggen; "Maria kommer att arbeta på lika villkor som oss trots att hon bara är här i fem veckor. Det är nedvärderande om hon inte får en egen e-mailadress, tycker inte du det?"
Bara en tredjedel av redaktionen var närvarande idag. Andra tredjedelen hade vinterkräksjuka och den tredje var schlagerlediga. Den närvarande delen av redaktionen bestod bland annat av Mimmi som intervjuar musikartister och Lisa som skriver om litteratur. Sen har vi Erik vars uppgift egentligen bara är att gå på förhandsvisningar av filmer och skriva om dem. LYLLOS!!! ;_;

Eftersom jag är nybörjare får jag skriva notiser. Det är trixigare än vad man tror ibland men jag antar att de dög eftersom de lades ut i databasen. Nästan alla mina notiser plockades upp på ett eller annat vis av diverse tidningars nätupplagor. Det känns väldigt peppigt. Jag har också börjat diskutera olika featureuppslag med roliga teman. Det känns skönt att vara i en kreativ, avslappnad omgivning.

Dagens plus:
+ Min alldeles egna uppfiskade notis om Tolkientavlor på Waldemarsudde.
+ Så mycket kaffe och kakor jag bara orkar äta - under hela praktikperioden, yay!

Dagens minus:
- Segt nyhetsflöde. Typiskt måndagar.
- Nekad sommarjobbsansökan från Svenska Dagbladet. Ingen surprise, men ändå.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin