06 februari 2007

Lämna över stafettpinnen.

Igår kväll hölls Meskalins årsmöte. Hyllan för folk med dryga kommentarer som de inte vågar yttra öga mot öga var fullsatt. Pizzan var kladdig i äkta Kåren-stajl och Kårens egna representanter var ungefär lika koncentrerade som de såg ut med sina laptops uppkopplade mot det trådlösa nätet. Med undantag för Kim Hortlund som i vanlig ordning agerade paragrafryttare à la bullterrier.

Det viktigaste blev gjort. Vi fick både ansvarsfrihet och efterträdare. Mitt hjärta hoppade över ett slag när jag trodde att jag hade skrivit mitt mobilnummer på kontorsskylten med osuddbar whiteboardpenna.
- Tänk vad mycket mer fritid vi får nu! sa Olivia, min gamla kassör.

I praktiken betyder det mer tid över till Sim City 3000. Calmare med borgmästare Maria har numera 200 000 invånare. Vi har precis fått ett fotbollsstadium.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin