25 februari 2007

Mitt liv som bitch.

Jag gjorde ett test som fick mig att tänka.

My Peculiar Aristocratic Title is:
Countess Maria the Strange of Much Leering*
Get your Peculiar Aristocratic Title


*leer = lömsk blick, lömskt leende {nedsättande}
Källa: Lexin



En gammal vän spottade på folk som, i hans ord, trampade på andra för att nå framgång. I vissa situationer måste man trampa på andra, tyckte jag. Ödmjukhet och ärlighet ska vara självklart men samtidigt måste man ta hand om sitt eget skinn och balansgången blir svår. Det var nog i den vevan vi slutade vara vänner.

Ödmjuk har jag inte alltid varit. Jag tyckte att jag var bättre än alla andra en gång i tiden och jag sa ogenomtänkta, korkade saker. Det händer fortfarande men nu har jag iallafall mognat tillräckligt mycket för att skämmas och be om ursäkt när det händer. Förutom när jag vet att jag har rätt, hah!

2 kommentarer:

  1. Lower Slaughter26 februari 2007 13:42

    Jag var inte helt nöjd med mitt aristokratnamn... borde jag kanske till och med ta illa upp? "Baroness Arlette the Weird of Lower Slaughter"

    SvaraRadera
  2. Det betyder att du skulle ha slaktat fågeln istället för att ha värmt upp den.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin