20 februari 2007

Banankontakt.

Det började som ett rykte från två olika källor som jag ringde upp. Jag skulle ringa och fråga om det som skrevs överhuvudtaget var sant. Standard procedure, sa Malin som ansvarar för en del av schlagerbevakningen.
Första kändiskontakten. Visserligen bara över telefon, men läskigt nog. Jag måste vara vassare, hårdare och envisare med frågorna. Inte bara ta deras svar för givet. Jag antar att jag har för mycket respekt för dom.
Artikeln som skrevs efteråt skapade en diskussion om kritisk källgranskning. Inte mot mig, utan mer allmänt. Två olika källor skriver om samma sak men med olika ton och olika uppgifter. Kändisarna är hemlighetsfulla. Vem ska man tro? Vad ska man skriva? Med lite ändringar publicerades artikeln i alla fall.

Imorrn ska jag göra en riktig intervju. Ansikte mot ansikte. Jag ska ha en fotograf med mig också. Jag kallsvettas av bara tanken.

Dagens plus:
+ Fskade upp en egen notis idag igen, den här gången om kommande programmet "Raj raj" på TV400.
+ Upptäckte snabbknappen för långt pratminus.

Dagens minus:
- Sjukt jävla äckelkallt. Liza hade rätt om vädret.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin