24 januari 2007

Typ: C08

Hanna, eller snarare en väninna till henne, har hittat en finurlig sida som berättar vad det är för slags område du bor i. Så här ser det ut i mitt område:

Typ: C08 Studentliv

Utmärkande drag
  • Unga
  • Universitetsstuderande
  • Singlar
  • Mycket låga inkomster
  • Studentlägenheter
  • Nöjesintresserade
  • Förändringsbenägna
Det är ju lätt att räkna ut med lilltån eftersom halva gatan består av hus med studentbostäder.

Om man tittar i det medföljande profildokumentet står det att stereotypindividen i mitt område konsumerar "böcker, nöjen och starköl". Jag gillar böcker, det är ett av mina nöjen. Att läsa alltså. Starköl hatar jag och jag misstänker att de flesta som dricker starköl dricker det bara för att det är det billigaste som går att köpa på Kåren.

De största intressena är "sportdykning, studier och styrketräning". Studierna är givna - jag menar, man bor ju inte frivilligt i en kartongstor studentlägenhet. Styrketräning borde jag egentligen syssla med så att jag slipper träningsvärk efter att ha släpat systemkameran runt stan en eftermiddag. Men sportdykning?! Inte jag iallafall, jag är rädd för djupt vatten.

Jag undrar också hur det kan gå ihop att majoriteten röstar på Folkpartiet i riksdagsvalet men när det gäller block så röstar majoriteten på vänsterblocket?

Testa ditt eget område.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin