13 januari 2007

Prestation.

Jag läste just praktikrapporten av förra årets praktikant på TT Spektra. Jag blir nervös och rädd över att inte kunna klara av mina arbetsuppgifter. Jag ska visserligen bara vara där i fem veckor istället för tio. Jag har också hälften av den kunskapen som hon hade eftersom hon gjorde praktiken sista årskursen. Mest av allt ser jag fram emot att komma ut och verkligen börja jobba, göra någonting på riktigt.

Jag, Liza och Lina pratade om vad som är strategiskt riktigt sista året. Man kan välja mellan att jobba i tidnings-, radio- eller tv-projekt eller ha praktik i tio veckor. Liza vill självklart hålla på med tv-projektet. Jag skulle nog vilja hålla på med tidningsprojektet men vet inte om det är bättre att sticka ut och praktisera och skaffa sig ett kontaktnät inför sommaren nästa år eftersom vi ändå går ut då. Ibland blir jag trött på det där framförhållningstänkandet.

På tal om jobb så har jag redan börjat kolla på sommarjobb. DN och Expressen har lagt ut annonser som jag ska ta mig i kragen och skriva bra ansökningar till. SVT söker också sommarvikarier men alla anställningar kräver "ett par års erfarenhet".
Annars har jag inget emot att jobba i butik i sommar. Jag är inte kräsen men det vore ju trevligt att inte behöva vara pank för en gångs skull.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin