24 december 2006

Nu är det... jul igen.

40 minuter in på julafton och fortfarande inget snöfall. På kyrkogården var det lite frost på tallkottarna. I stan har folk inte ens mössa på sig.

Eftersom familjen ska vara i Strängnäs imorrn hade vi minijul idag. Jag har tryckt i mig Janssons, skinka, lax, choklad, jordnötter, ischoklad, glögg, kaffe, julmust - ja, tillochmed en liten, liten bit senapssill. Vi har suttit och skrikit över hur orättvist det är att pensionärer i Ödeshög vinner jorden-runt-resor med 15 000 kr i fickpengar på Bingolottos uppesittarkväll. Jag har fått försvara mitt World of Warcraft-spelande efter att min fasters man läst om det i DN Kultur. Småkusinerna har bråkat om vem som fått mer eller mindre pepparkakor.
Precis som vanligt.

God jävla jul. Jag vet ju trots allt vad mitt paket innehåller redan.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin