10 december 2006

Hon ringer till mig och gråter i telefonen. Hon äter ingenting, säger hon. Hon kan inte sova, säger hon. Hon vill inte leva utan honom, säger hon.

Hon ropar efter mig på andra sidan luren och mitt hjärta stramar åt.
Att älska utan att kunna hjälpa, att vilja hjälpa så mycket.
"Jag kommer, jag kommer. Så fort jag kan. Jag kommer."

Jag är för långt borta och jag är också hjälplös.
Min lilla tuss, när du gråter dör jag inombords.

Jag önskar att jag kunde trolla. Trolla så att du aldrig behövde känna någon smärta. Aldrig behöva må illa, aldrig behöva vara ledsen.

På tisdag är det din dag, din stora dag.
Han vill inte vara kvar vid din sida längre.
Jag är för långt borta för att hålla din hand.
Världen är orättvis.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin