10 november 2006

Wax on, wax off.

Jag känner mig gammal men fåfäng när jag ägnar min fredagkväll åt att plocka, vaxa och raka valda delar av min kropp. Gammal för att jag borde vara ute och skaka rumpa. Fåfäng för att jag trimmar saker som ingen annan tänker på förutom jag själv. Jag kan använda Lizas fest imorgon kväll som bortförklaring.

Den mest använda bortförklaringen just nu är att jag inte har några pengar. Det är delvis sant. Jag har pengar men månadens budget tillåter inte så mycket annat än ett par varv på Ica Maxi. Som vanligt hittar jag förstås miljarder saker som får mig att grymta över varför jag inte har en fast och fet inkomst. Bland annat en kappa från VILA, en röd cardigan med svarta spaderhjärtan och en puffig stickad kofta. Inga bilder finns på några av sakerna. Alla klädmärkens webdesigners har lärt sig att använda Flash så att man inte kan hotlinka bilderna. Blä.

Pinsamt nog blandade jag ihop mina Sverkers och trodde att det var Olofsson (PLUS) som var med i Böglobbyn tidigare i veckan. Det var ju självklart herr Åström (diplomaten) och ingen annan. Så går det när man inte tittar på sina egna referenskällor när man ska göra radiomagasin.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin