20 november 2006

Viskleken.

Som storstadsbarn har jag alltid haft fördomar om mindre orter. Som öppen person har jag alltid tänkt att fördomar är till för att motbevisas. En fördom jag fortfarande väntar på att få motbevisad är fördomen om att alla snackar skit om alla för att dom inte har något annat att göra.

Innan helgen fick jag höra att ett tjejgäng i B-klassen blivit upprörda eftersom ett tjejgäng i A-klassen hade kallat dom "guppies" bakom deras ryggar. Jag har ingen aning om varför dom har associerats med just guppies. Om jag får gissa vilt så kanske det har syftats på att dom är snygga att titta på men väldigt korkade i övrigt.

Idag fick jag höra att Tjejgäng B hade börjat smutskasta Tjejgäng A genom att sätta öknamn på dom och tala nedlåtande om deras utseenden. Suck.

Folk har helt enkelt inget bättre för sig än att snacka skit i den här staden. Det börjar med en oskyldig groda någonstans som sårar en annans ego som sedan gråter ut hos sin bästa kompis som förväntas försvara med näbbar och klor. Bara liiite sandlådenivå? Ja, lite då kanske.

Tidigare i höstas fick jag höra att mina platåskor hade varit ett vilt diskussionsämne hos ett par killar i årskursen ovanför. Jag konfronterade dom direkt och var vansinnig - dom skulle då fan inte lägga sig i vad jag hade på mig! Med lite perspektiv på det hela är det ju egentligen bara skrattretande att folk kan ha så lite eget liv att dom måste göra referat på andras för att känna sig mer värda. Det enda värde dom visat är graden av deras låga självkänsla och bristande empati.

Det finns vissa i klassen som tycker att jag är en outsider. Om det är såhär det är när man är inne, då är jag mer än gärna ute.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin