28 november 2006

Månadsbudget.

Dagens headline:
Mer än hälften av studiebidraget går åt till räkningar och skulder - detta observerar Maria Sjöberg i sin månadsbudget.

Jag har fortfarande nyhetsradio och är alltså fortfarande telegramskadad. Vi är inne på sista veckan och vad som känns som sista sucken. Vi är helt oinspirerade och superlata men vi lyckas iallafall få ihop tillräckligt material till dagssändningarna med väldigt liten marginal.

Som ingressen säger så betalade jag räkningar idag. Jag har pengar så att jag klarar mig, det är inte det jag funderar över. Jag funderar mest över hur det är möjligt att räkningarna bara kommer och kommer och kommer. Jag tycker att jag har stenkoll men så kommer de fulaste räkningarna av alla; kvartalsräkningar. "Ja, jättebra, betala en gång i kvartalet, det är smart!" - eller INTE.
Jag önskar att alla företag bara kunde byta till e-fakturor så att det bara gick att bocka i, klicka på OK och sedan vara klart. Det skulle vara miljövänligt också för då skulle jag slippa alla äckliga pappersfakturor.

Något som jag blev jätteglad av idag var att jag hittade en liiiten blomjordspåse för 12 kronor och en billig men fin kruka åt mitt lilla träd. Hela hösten har den bott i en alldeles för liten kruka. Jag planterade om den direkt när jag kom hem. Jag blir glad av att titta på den och att tänka på att den kommer växa ännu mer.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin