20 november 2006

Inspiration.

Jag postade nyss om det här i spelbloggen men jag tycker att det är så fascinerande att jag måste posta det här också.
I helgen träffade jag Henke. Han har popklubben Petit på kåren och råkar vara spelnörd som gör sjukt snygga spelrelaterade motiv med pärlplattor.



Även om man kanske inte är spelnörd och bara lite intresserad av estetik så kan man se att han är väldigt kreativ och duktig. Varje gång jag träffar folk som är kreativa eller ser deras verk får jag hundra miljarder idéer i huvudet. Jag börjar längta tillbaka till att måla, sy eller bara överhuvudtaget skapa något igen. Skrivandet har blivit reducerat till ett arbetsverktyg i skolan och symaskinen har jag inte tid med. Målat har jag inte gjort sedan gymnasiet då jag fick prestationsångest av den höga konkurrensen.

Ibland ångrar jag att jag inte satsade på design istället. Fast jag klarar inte av konkurrens särskilt bra när det gäller estetiska saker. Skrivandet konkurrerar på annorlunda sätt än målandet, känns det som. Jag kan konkurrera med det journalistiska skrivandet för det finns något slags oförklarligt facit till hur det ska skrivas medan en tavla, ett motiv, är subjektivt. Det hjälper inte att jag har väldigt höga krav på mig själv heller.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin