27 oktober 2006

"Vem som helst kan väl skriva en bok."

På lektionen idag drog jag en släktparallell mellan skribenten på kursens featureuppslag och Ebba von Sydow. Jag fick ivul eye av Lina när jag dessutom tyckte att det var roligt att både skribenten och Ebba von Sydow var journalister.

- Ebba von Sydow. Hon är ju KNAPPAST journalist, fnyste Lina.

Hon slutade lyssna när jag sa att Ebba von Sydow visst är journalist, tycka vad man vill om henne. Hon har pluggat journalistik, hon har skrivit för Expressen Fredag och hon är numera chefredaktör för Veckorevyn.

Ja, jag erkänner. Det tar emot att säga någonting bra om Ebba von Sydow. Dels på grund av att hon är som en vuxen variant av snobbtjejerna på högstadiet, dels på grund av att jag innerst inne är avundsjuk på hennes karriär. Hon är ett år äldre än jag, arbetar och är framgångsrik inom den bransch jag också vill arbeta inom.

Jag får prestationsångest av att tänka på det, mitt liv fladdrar förbi och jag vill bli någonting. Inte en Ebba men gärna Maria.

1 kommentar:

  1. Jag vet precis hur det känns. Jag känner en sån tjej i "min" bransch; två år äldre än mig, gift med en fantastisk kille, har värsta stora, snygga lägenheten i stan, ett galet bra och välbetalt jobb och är hur snygg och trevlig som helst. Jag vill bara _strypa_ henne... :P

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag försöker alltid svara så snart jag kan!

Thank you for your comment, I always try to reply as soon as I can!

Blog Widget by LinkWithin