29 oktober 2006

"Jag trodde du var ute för att ha kul?"

Efter den här kvällen är det bara att konstatera att det är helt värdelöst att gå ut i Kalmar.

Självklart sticker Liza till Kåren, för där är spriten billig och musiken tråkigt lättdansad. Självklart velar Lina och Richard för de vill ju helst vara med varandra. Självklart hamnar jag emellan och ikväll blev jag sur, för varför ska man betala inträde och tigga till sig en stämpel till ett ställe man sedan inte vill gå till?

Det blev lite bättre när jag väl kom in och det bara var techno. Äntligen. En krämig White Russian och humöret var på topp igen. En kille ramlade in i mig och frågade i fallet om jag ville dansa. Jag tackade artigt nej men fick världens suraste blick tillbaka.

Thommy ville hem helt plötsligt. Lina och Richard gav upp. Liza hade sagt att om Kåren inte var rolig skulle hon komma till oss. Yeah right.
Så jag satt där själv och tittade på folk. En kille som såg ut att heta Per kom fram och undrade om han fick göra mig sällskap.
- Ja, bordet är ju fritt, svarade jag.

En till drink, tänkte jag, vad som helst kan ju faktiskt hända bara man öppnar sig. Jag ställde mig mot räcket och tittade ner på dansgolvet. Någonting snuddade mig vid axeln. En raggare komplett med skinnväst och urtvättad t-shirt dök upp bredvid mig och undrade varför jag inte dansade själv. Då var det dags att gå hem.

Palace var det sista hoppet. Äntligen ett ställe med min slags musik men då vill inte kompisarna. Jag får väl helt enkelt se fram emot helger med WoW i 1½ högskoleår till för jag vägrar gå ensam ut på krogen.

blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin